Inte ska man behöva ta skit för att man lever det liv man vill.

Som så många andra kvällar så avslutades gårkvällen ute i kylan med min brunettfriend och diskussioner kring sådant som vi nog aldrig skulle diskuterat i  ett nyktert tillstånd. Vi pratade om att leva i nuet och ta konsekvenserna som de kommer. Det enda jag någonsin verkligen ångrar i mitt liv är saker jag inte gjort. Fine, jag har suttit vissa söndagar och bara velat stänga in mig och min skam i ett rum i x antal år och verkligen känt sann ånger. En vecka senare gör man något annat dumt och förra veckans bravader är glömda. Sen sitter man här och skrattar åt det, för egentligen: vad gör det om 100 år?
Sen att man fått skit av avundssjuka personer som inte vågar eller vill leva livet fullt ut har skett några gånger också. De som har den typiskt svenska åsikten "lagom är bäst" , fuhuuuck no. Det kan aldrig bli för mycket av det goda. Får man en chans i livet, liten som stor, så är det väl en självklarhet att man tar den? Är så trött på att lyssna på de som väntar på att livet ska börja, tror att det kommer komma en uppenbarelse som bara öppnar alla dörrar åt en. Så ligger det inte riktigt till. Oftast börjar det med en liten glipa i dörren, sen väljer man själv om man vill öppna dörren själv eller bara stå och kika in.
Det gäller allt, socialt liv, skola, träning, jobb. Ja allt. Jag tror att det mesta är möjligt bara man tror på  sig själv och verkligen satsar. Har man flyt kan man lyckas glida in på en räkmacka, men ta inte för givet att det kommer ske en eller flera gånger. Oftast ligger allt på just dig.

Kommentarer
Postat av: rånks

så sant så cashew

2012-04-09 @ 00:13:54
Postat av: karinbilfeldt

bästa samtalen som vi alltid har! härligt min vän

2012-04-11 @ 00:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0