I let someone else in

Började dagen med en ganska upprörande föreläsning kring "könsneutralitet" i språket. Tydligen finns det bitterfittor här i världen som anser att vi bör ändra pretty much det grundläggande i språket, som för mig är neutralt laddat, men som enligt dem är helt katastrofalt. Ordet "man" till exempel, när man använder det i det vanliga språket är det helt oladdat men tydligen så räcker inte det för en gång i tiden var det bara menat till män. Jisses, jag tycker att fruntimren borde bli glada över att vi klarat oss ut ur köket och in i arbetsmarknaden, snacka om pessimister som bara finner nya saker att klaga på.
Aja moving on, fick mig även ett köttigt gympass idag och efter det så träffade jag Rånks, Lisa och Karin på espresso en liten stund.
Idag fick jag även höra att rapporten som skulle varit inne imorgon har blivit uppskjuten en vecka! Det firas med grönsaker, dipp och film !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0